Українська мова, 5 клас
Контрольна робота
Лексикологія
І варіант
Перший рівень
1. Однозначні слова – це . . .
а) слова, що мають кілька значень;
б) слова, що мають одне лексичне значення.
2. Лексика – це
. . .
а) сукупність слів нашої мови, її словниковий
склад;
б) наука про мову, що вивчає словниковий склад
мови.
3. Синоніми – це
. . .
а) слова протилежні за значенням;
б) слова, що однакові за звучанням та написанням,
але різні за лексичним значенням;
4. Омоніми – це
. . .
а) слова, що однакові за звучанням та написанням,
але різні за лексичним значенням;
б) слова протилежні за значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але
однакові за лексичним значенням.
5. Граматичне значення
а) вказує на приналежність слова до певної частини
мови і на його граматичні ознаки;
б) вказує на те , що означає слово.
Другий рівень
6. Записати в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні,
в іншу – в переносному.
Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя
сміялося, сміялося сонце; залізний цвях,
залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи.
7. Записати прислів’я, підкреслити антоніми.
Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше.
Глухий грім – на тихий дощ,
голосний – на зливу.
На сміливого собака гавкає, а
боягуза кусає.
Гірко поробиш, солодко з’їси.
8. До поданих слів дібрати синоніми.
Вигадувати, балакучий, веселий.
9. Скласти 4
речення з словами-омонімами.
Місяць , на березі
дякую
ОтветитьУдалитьДякую.
ОтветитьУдалить