Блог учителя української мови та літератури спеціалізованої школи №61 з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Кінзерської Людмили Михайлівни

суббота, 27 декабря 2014 г.

Котрольна робота. 5 клас. "Лексикологія" (І в)

Українська мова, 5 клас
Контрольна робота
Лексикологія
   І  варіант
Перший рівень
1.     Однозначні слова – це . . .
а) слова, що мають кілька значень;
б) слова, що мають одне лексичне значення. 
2.     Лексика – це  . . .
а) сукупність слів нашої мови, її словниковий склад;
б) наука про мову, що вивчає словниковий склад мови.
3.     Синоніми – це  . . .
а) слова протилежні за значенням;
б) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.
4.     Омоніми – це  . . .
а) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;
б) слова протилежні за значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.
5.     Граматичне значення
а) вказує на приналежність слова до певної частини мови і на його граматичні ознаки;
б) вказує на те , що означає слово.
Другий  рівень
6.     Записати в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному.
Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося, сміялося сонце; залізний  цвях, залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи.
7.     Записати прислівя, підкреслити антоніми.
     Добро довго памятається, а лихо ще довше.
     Глухий грім – на тихий дощ, голосний – на зливу.
     На сміливого собака гавкає, а боягуза кусає.
     Гірко поробиш, солодко зїси.

8.     До поданих слів дібрати синоніми.
            Вигадувати, балакучий, веселий.
9.     Скласти  4 речення з словами-омонімами.

                 Місяць ,   на   березі 

2 комментария: