Українська мова
5
клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
І
семестр
Пор №
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
1
|
Вступ. Значення мови в житті
суспільства. Українська мова – державна мова України.
|
|
2
|
РМ № 1. Загальне
уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання,
говоріння, письмо). Навчальне аудіювання.
|
|
|
Повторення вивченого (10 год)
|
|
3
|
Частини мови.
Основні способи їх розпізнавання. Іменник. Голосні у відмінкових закінченнях
іменників.
|
|
4
|
Велика буква і лапки в іменниках.
|
|
5
|
Прикметник. Голосні у відмінкових
закінченнях прикметників.
|
|
6
|
РМ № 2. Поняття про ситуацію спілкування. Мета
спілкування й адресат мовлення. Мовлення монологічне й діалогічне. Основні
правила спілкування. Створення діалогів.
|
|
7
|
Займенник.
Особові займенники.
|
|
8
|
Числівник.
|
|
9
|
Дієслово. Правопис –ться, -шся в кінці дієслів. Голосні в
закінченнях дієслів. Не з дієсловами.
|
|
10
|
Прислівник.
Правопис вивчених прислівників.
|
|
11
|
Прийменник.
Написання окремо прийменників з іншими частинами мови. Сполучник. Кома перед
сполучниками а,але.
|
|
12
|
РМ № 3. Відомості про мовлення. Тема й основна
думка висловлювання; тема й мікротема. Вимоги до мовлення. Помилка у змісті й
побудові висловлювання (практично).
|
|
13
|
Апостроф. Знак м’якшення.
|
|
14
|
Контрольна робота.
Повторення
вивченого. Тест.
|
|
|
Відомості з синтаксису і пунктуації
|
|
15
|
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення. Головне й залежне слова в словосполученні.
|
|
16
|
Словосполучення
лексичні та фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне
позначення (практично).
|
|
17
|
РМ № 4. Письмовий
докладний переказ розповідного тексту.
|
|
18
|
Речення, його
граматична основа (підмет і присудок).
|
|
19
|
Речення з
одним головним членом (загальне ознайомлення).
|
|
20
|
Види речень за
метою висловлювання:розповідні, питальні, спонукальні (повторення). Окличні
речення (повторення).
|
|
21
|
РМ №5. Стилі мовлення, сфери їх використання.
Докладний усний переказ тексту наукового стилю.
|
|
22
|
Другорядні члени речення. Додаток.
|
|
23
|
Другорядні члени речення. Означення.
|
|
24
|
Другорядні члени речення. Обставина.
|
|
25
|
Другорядні члени речення. Тренувальні
вправи.
|
|
26
|
Контрольна робота. Словосполучення
й речення. Головні й другорядні члени речення. Тест.
|
|
27
|
РМ №6. Типи мовлення. Особливості побудови
розповіді. Усний переказ тексту розповідного характеру.
|
|
28
|
Речення з
однорідними членами. Кома між однорідними членами.
|
|
29
|
РМ № 7.Особливості побудови опису предмета.
Усний твір-опис предмета в художньому стилі.
|
|
30
|
Узагальнювальне
слово при однорідних членах речення. Розділові знаки при ньому.
|
|
31
|
Двокрапка й
тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
|
32
|
РМ №8. Контрольний переказ художнього тексту
розповідного характеру, що містить опис предмета.
|
|
33
|
РМ №9. Контрольний
переказ
художнього тексту розповідного характеру, що містить опис предмета
(письмово).
|
|
34
|
Звертання. Розділові знаки при
звертанні.
|
|
35
|
Вставні слова. Виділення їх на письмі
комами.
|
|
36
|
РМ № 10. Складання діалогів зі звертаннями та
вставними словами.
|
|
37
|
Складні
речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв’язком.
|
|
38
|
Кома між частинами складного речення.
|
|
39
|
Контрольна
робота. Однорідні
члени речення. Звертання. Вставні слова. Складне речення. Тест.
|
|
40
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій
мові.
|
|
41
|
Пряма мова.
Додержання правильної інтонації в реченнях із прямою мовою і в діалогах.
|
|
42
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
|
43
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
|
44
|
Контрольний
диктант.
Розділові знаки при прямій мові та
діалозі.
|
|
45
|
РМ № 11. Лист. Адреса.
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Звуки мови і звуки мовлення
|
|
46
|
Аналіз
контрольного диктанту. Звуки мови і звуки мовлення. Голосні та приголосні
звуки.
|
|
47
|
Приголосні тверді та м’які, дзвінкі й
глухі.
|
|
48
|
Позначення
звуків мовлення на письмі. Алфавіт.
Співвідношення звуків і букв.
|
|
49
|
Звукове позначення букв я,ю,є,ї
та щ.
|
|
50
|
Вимова звуків, що позначаються буквами
г та г.
|
|
51
|
Орфограма. Ознайомлення
з орфографічним словником. Орфографічна помилка.
|
|
52
|
Склад. Основні правила переносу.
|
|
53
|
Контрольна
робота. Тест.
Контрольне
читання тексту мовчки.
|
|
54
|
Аналіз контрольної роботи.
|
|
55
|
РМ № 12. Усний
докладний переказ розповідного тексту, що містить опис тварини.
|
|
56
|
Підсумок вивченого за І семестр.
|
|
ІІ семестр
Пор.
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-ть
годин
|
Дата
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова
приголосних звуків
|
|
|
57-
58
|
Наголос.
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). Використання логічного
наголосу для виділення у вимові смислового навантаження.
|
2
|
|
59-
60
|
Вимова
наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и],[о] в коренях слів.
|
2
|
|
61
|
Ненаголошені
голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник.
|
1
|
|
62-
63
|
Уподібнення
приголосних звуків. Вимова префіксів з-, с-, роз-, без-.
|
2
|
|
64-65
|
Спрощення в групах приголосних
|
2
|
|
66
|
РМ №13. Особливості побудови роздуму. Усний
твір-роздум.
|
1
|
|
67-68
|
Найпоширеніші
випадки чергування голосних звуків (практично).
Чергування [о]
– [а], [е]
– [і
],
[е]
–[
и]
; [о]
, [е]
з [і];
[е]
– [о]
після [ж],
[ч],
[ш],
[шч]
та [г],
[к],
[х]
у коренях слів.
|
2
|
|
69
|
Найпоширеніші
випадки чергування приголосних звуків у коренях слів [г],[к],
[х]
– [ж],[ч],[ш]
– [з],[ц],
[с].
|
1
|
|
70
|
РМ. №14.Усний докладний переказ тексту з
елементами роздуму.
|
1
|
|
71
|
Основні випадки чергування у – в, і – й.
|
1
|
|
72
|
Тренувальні
вправи за вивченими темами з фонетики, орфографії, орфоепії.
|
1
|
|
73
|
Контрольна робота. Фонетика.
Орфоепія. Орфографія. Тест.
|
1
|
|
74
|
Позначення м’якості
приголосних на письмі буквами ь, і, є,
ю, я.
|
1
|
|
75
|
Правила вживання знака м’якшення.
|
1
|
|
76
|
Сполучення літер ьо, йо.
|
1
|
|
77-
78
|
Правила
вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.
|
2
|
|
79-
80
|
Подвоєння букв
на позначення подовжених м’яких
приголосних та збігу однакових
приголосних звуків.
|
2
|
|
81
|
РМ №15.Письмовий докладний переказ тексту з
елементами роздуму.
|
1
|
|
82
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов:правопис знака м’якшення та
апострофа; подвоєння букв у загальних та власних назвах. Словник іншомовних
слів.
|
1
|
|
83
|
Написання и, і в словах іншомовного походження.
|
1
|
|
84
|
Контрольна
робота. Орфографія.
Тест.
Читання тексту
мовчки.
|
1
|
|
85
|
РМ №16. Замітка в газету (зі шкільного життя)
інформаційного характеру (письмово).
|
1
|
|
|
Лексикологія
|
|
|
86
|
Лексичне
значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним
словником.
|
1
|
|
87
|
Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.
|
1
|
|
88
|
РМ №17.Докладний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису предмета.
|
1
|
|
89
|
Загальновживані
(нейтральні) і стилістично забарвлені
слова.
|
1
|
|
90
|
Групи слів за
значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.
|
1
|
|
91
|
РМ №18. Усний твір-опис предмета за картиною.
|
1
|
|
92
|
Групи слів за значенням.
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.
|
1
|
|
93
|
Групи слів за
значенням. Омоніми.
|
1
|
|
94-
95
|
РМ 19-20. Контрольний переказ тексту.
|
2
|
|
96
|
Походження
(етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.
|
1
|
|
97
|
Контрольна робота. Лексикологія. Тест.
|
1
|
|
|
Будова слова. Орфографія
|
|
|
98-
99
|
Основа слова
(корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).
Спільнокореневі слова і форми слова.
|
2
|
|
100
|
Незмінні і
змінні слова.
|
1
|
|
101-
102
|
Вивчені
орфограми у значущих частинах слова (повторення).
Написання префіксів з- (зі-, с-).
|
2
|
|
103-
104
|
Вивчені
орфограми у значущих частинах слова (повторення).
Написання префіксів роз-, без-.
|
2
|
|
105
|
РМ №21. Усний твір-оповідання про випадок із
життя.
|
1
|
|
106-
107
|
Вимова і
написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
2
|
|
108
|
Контрольна робота. Будова слова.
Орфографія. Тест.
|
1
|
|
|
Повторення й узагальнення наприкінці року
|
|
|
109-
110
|
Повторення відомостей із синтаксису та
пунктуації.
|
2
|
|
111-
112
|
РМ № 22-23. Контрольний твір- розповідь (або роздум) у
художньому стилі на основі власного
досвіду.
|
2
|
|
113
|
РМ № 24. Аналіз контрольного твору. Робота над виправленням
помилок і вдосконаленням написаного.
|
1
|
|
114-
115
|
Повторення
вивченого з лексикології.
|
2
|
|
116
|
Контрольний
диктант
|
1
|
|
117
|
Будова слова й орфографія.
|
1
|
|
118
|
Фонетика й
графіка. Орфоепія й орфографія.
|
1
|
|
119
|
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
1
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий