Блог учителя української мови та літератури спеціалізованої школи №61 з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Кінзерської Людмили Михайлівни

Календарне планування 5 клас. Мова.

Українська мова
5 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
І семестр

Пор №
Зміст навчального матеріалу
Дата
1
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України.

2
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Навчальне аудіювання.



Повторення вивченого (10 год)

3
Частини мови. Основні способи їх розпізнавання. Іменник. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.

4
Велика буква і лапки в іменниках.

5
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.

6
РМ № 2. Поняття про ситуацію спілкування. Мета спілкування й адресат мовлення. Мовлення монологічне й діалогічне. Основні правила спілкування. Створення діалогів.


7
Займенник. Особові займенники.

8
Числівник.

9
Дієслово. Правопис –ться, -шся в кінці дієслів. Голосні в закінченнях дієслів. Не з дієсловами.

10
Прислівник. Правопис вивчених прислівників.

11
Прийменник. Написання окремо прийменників з іншими частинами мови. Сполучник. Кома перед сполучниками а,але.

12
РМ № 3. Відомості про мовлення. Тема й основна думка висловлювання; тема й мікротема. Вимоги до мовлення. Помилка у змісті й побудові висловлювання (практично).


13
Апостроф. Знак м’якшення.

14
Контрольна робота.  Повторення вивченого. Тест.


Відомості з синтаксису і пунктуації

15
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення.  Головне й залежне слова в словосполученні.


16
Словосполучення лексичні та фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).


17
РМ № 4. Письмовий докладний переказ розповідного тексту.

18
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

19
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

20
Види речень за метою висловлювання:розповідні, питальні, спонукальні (повторення). Окличні речення (повторення).

21
РМ №5. Стилі мовлення, сфери їх використання. Докладний усний переказ тексту наукового стилю.

22
Другорядні члени речення. Додаток.

23
Другорядні члени речення. Означення.

24
Другорядні члени речення. Обставина.

25
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.

26
Контрольна робота. Словосполучення й речення. Головні й другорядні члени речення. Тест.


27
РМ №6. Типи мовлення. Особливості побудови розповіді. Усний переказ тексту розповідного характеру.

28
Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами.

29
РМ № 7.Особливості побудови опису предмета. Усний твір-опис предмета в художньому стилі.


30
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Розділові знаки при ньому.


31
Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами.

32
РМ №8. Контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру, що містить опис предмета.


33
РМ №9. Контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру, що містить опис предмета (письмово).


34
Звертання. Розділові знаки при звертанні.

35
Вставні слова. Виділення їх на письмі комами.

36
РМ № 10. Складання діалогів зі звертаннями та вставними словами.


37
Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв’язком.

38
Кома між частинами складного речення.

39
Контрольна робота. Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова. Складне речення. Тест.

40
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

41
Пряма мова. Додержання правильної інтонації в реченнях із прямою мовою і в діалогах.

42
Діалог. Тире при діалозі.

43
Діалог. Тире при діалозі.

44
Контрольний диктант.
Розділові знаки при прямій мові та діалозі.

45
РМ № 11. Лист. Адреса.


Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Звуки мови і звуки мовлення

46
Аналіз контрольного диктанту. Звуки мови і звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.

47
Приголосні тверді та м’які, дзвінкі й глухі.

48
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт.  Співвідношення звуків і букв.

49
Звукове позначення букв я,ю,є,ї  та  щ.

50
Вимова звуків, що позначаються буквами г та г.

51
Орфограма. Ознайомлення з орфографічним словником. Орфографічна помилка.

52
Склад. Основні правила переносу.

53
Контрольна робота. Тест.
Контрольне читання тексту мовчки.

54
Аналіз контрольної роботи.

55
РМ № 12. Усний докладний переказ розповідного тексту, що містить опис тварини.

56
Підсумок вивченого за І семестр.



ІІ семестр


Пор.
Зміст програмового матеріалу
К-ть
годин
Дата

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова приголосних звуків


57-
58
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження.

2

59-
60
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и],[о] в коренях слів.

2

61
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник.
1

62-
63
Уподібнення приголосних звуків. Вимова префіксів з-, с-, роз-, без-.
2

64-65
Спрощення в групах приголосних
2

66
РМ №13. Особливості побудови роздуму. Усний твір-роздум.
1

67-68
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування [о][а][е][і ], [е][ и] ; [о] , [е] з [і]; [е][о] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

2


69
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків у коренях слів [г],[к], [х][ж],[ч],[ш][з],[ц], [с].
1

70
РМ. №14.Усний докладний переказ тексту з елементами роздуму.
1

71
Основні випадки чергування у – в, і – й.
1

72
Тренувальні вправи за вивченими темами з фонетики, орфографії, орфоепії.
1

73
Контрольна  робота. Фонетика. Орфоепія. Орфографія. Тест.
1

74
Позначення мякості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
1

75
Правила вживання знака м’якшення.
1

76
Сполучення літер ьо, йо.
1

77-
78
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.
2


79-
80
Подвоєння букв на позначення подовжених мяких приголосних  та збігу однакових приголосних звуків.
2

81
РМ №15.Письмовий докладний переказ тексту з елементами роздуму.
1

82
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов:правопис знака м’якшення та апострофа; подвоєння букв у загальних та власних назвах. Словник іншомовних слів.

1


83
Написання и, і  в словах іншомовного походження.
1

84
Контрольна робота. Орфографія. Тест.
Читання тексту мовчки.
1

85
РМ №16. Замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру (письмово).
1


Лексикологія


86
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним словником.
1

87
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

1


88
РМ №17.Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета.
1

89
Загальновживані (нейтральні)  і стилістично забарвлені слова.
1

90
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.
1

91
РМ №18. Усний твір-опис предмета за картиною.
1

92
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.
1

93
Групи слів за значенням. Омоніми.
1

94-
95
РМ 19-20. Контрольний переказ тексту.

2

96
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.
1


97
Контрольна робота. Лексикологія. Тест.
1


Будова слова. Орфографія


98-
99
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей). Спільнокореневі слова і форми слова.

2


100
Незмінні і змінні слова.
1

101-
102
Вивчені орфограми у значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).
2


103-
104
Вивчені орфограми у значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без-.
2


105
РМ №21. Усний твір-оповідання про випадок із життя.
1

106-
107
Вимова і написання префіксів пре-, при-, прі-.

2

108
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія. Тест.
1


Повторення й узагальнення наприкінці року


109-
110
Повторення відомостей із синтаксису та пунктуації.
2

111-
112
РМ № 22-23. Контрольний твір- розповідь (або роздум) у художньому стилі  на основі власного досвіду.
2


113
РМ № 24. Аналіз контрольного твору. Робота над виправленням помилок і вдосконаленням написаного.
1


114-
115
Повторення вивченого з лексикології.
2

116
Контрольний диктант
1

117
Будова слова й орфографія.
1

118
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
1

119
Підсумково-узагальнювальний  урок.
1

Комментариев нет:

Отправить комментарий