Блог учителя української мови та літератури спеціалізованої школи №61 з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Кінзерської Людмили Михайлівни

Календарне планування 7 клас. Література.

Українська література
7 клас
(2 години на тиждень)
І семестр
Пор. №
Зміст навчального матеріалу

Дата

Вступ

1
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Функції мистецтва.


Із пісенних скарбів

2
Суспільно-побутові пісні, їх види. «Ой на горі та й женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».

3
Жанрово-тематичне розмаїття суспільно-побутових пісень. Трагічний і героїчний пафос козацьких та чумацьких пісень.

4
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перла розсипаного намиста». Особливості жанру і його життєвість.

5
Позакласне читання. Пісенне багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи.

6
 Контрольна робота за темою «Із пісенних скарбів».  Тест.

7
 РМ. Усний твір на одну з тем: «Невмируще джерело», «А ми тую червону калину підіймемо».


Про далекі минулі часи

8
Іван Франко – митець і громадський діяч. Історична повість «Захар Беркут».

9
І.Франко. «Захар Беркут». Історична основа. Робота над змістом твору. ТЛ: сюжет.

10
Змалювання боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Захар Беркут – мудрий ватажок громади.

11
Максим, Мирослава – сміливі, мужні патріоти. Осудження зради громаді (Тугар Вовк).

12
 РМ. Контрольний твір на одну з тем: «Сила народу в єдності», «Мій улюблений персонаж повісті І.Франка «Захар Беркут».

13
Роль художніх засобів, особливості мови, діалектизми в повісті І.Франка.

14
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» ТЛ: прийом контрасту.

15
Т.Шевченко. «Тополя». ТЛ: балада, романтичний пейзаж.

16
«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. ТЛ:ідея.

17
Позакласне читання.  «Дзвенить Шевченкове слово»
Виразне читання напамять поезій Кобзаря.

18
Андрій Чайковський. Коротка розповідь про письменника. «За сестрою». Жанрові ознаки повісті.

19
«За сестрою». Відтворення історичних подій з позиції гуманізму. Робота над змістом твору.
ТЛ:героїко-романтична повість.

20
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Використання фольклорних мотивів, засобів (гіперболізація). ТЛ: композиція.

21
Запорозькі козаки як романтичні герої. Мужність, благородство, життєлюбство запорожців.
ТЛ: романтичний герой.

22
Михайло Стельмах. Автобіографічна повість «Гуси-лебеді летять».

23
Єдність світу природи та світу дитячої душі в повісті «Гуси-лебеді летять».

24
Звичаї, традиції українців, зображені в повісті «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів.

25
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

26
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Климко». Ідейний зміст твору.

27
Г.Тютюнник. «Климко». Воєнне дитинство в повісті.

28
Г.Тютюнник. «Климко». Особисте життя автора і сюжет твору. ТЛ:художня деталь.

29
Морально-етичні уроки доброти, гідності, турботи про рідню. Образ Климка.

30
Контрольна робота за творчістю Т. Шевченка, А.Чайковського, М.Стельмаха, Г. Тютюнника. Тест.

31
Література рідного краю. Ознайомлення з творами письменників-земляків.

32
Підсумковий урок у кінці семестру.


Напамять:   дві народні пісні (на вибір)
                    Т.Шевченко «Заповіт»

                    прозовий уривок із повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять»

Комментариев нет:

Отправить комментарий