Блог учителя української мови та літератури спеціалізованої школи №61 з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Кінзерської Людмили Михайлівни

Календарне планування 7 клас. Мова.

Українська мова
7 клас
(3 години на тиждень)
Пор. №
Зміст навчального матеріалу
Дата
1
Вступ. Мова – скарбниця духовності народу.

2
РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, загальні мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті (практично).



Повторення та узагальнення вивченого

3
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

4
Частини мови.

5
Вивчені групи орфограм.

6
РМ №2.Повторення вивченого про типи і стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання.



Морфологія. Дієслово

7
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


8
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення).


9
РМ №3.Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю.

10
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми дієслова.

11
Доконаний та недоконаний вид дієслова.

12
РМ № 4. Усний стислий переказ тексту наукового стилю.

13
Часи дієслова. Теперішній час.

14
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

15
Майбутній час.

16
РМ № 5. Різновиди читання. Ознайомлювальне читання (практично). Навчальне читання мовчки.


17
Дієслова І і ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін (повторення).


18
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу.

19
Контрольна робота. Дієслово. Тест.
Виконання тренувальних вправ.

20
РМ № 6. Ділові папери. Розписка.

21
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного і наказового способу.

22
Буква ь  у дієсловах наказового способу. Уживання одних способів чи форм певного часу замість інших.


23
Безособові дієслова.

24
Перехідні та неперехідні дієслова.

25
Способи творення дієслів.

26
РМ № 7. Особливості побудови опису зовнішності людини. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини.


27
Не з дієсловами (повторення).

28
Правопис та вимова –ться, -шся  в кінці дієслів (повторення). Чергування приголосних у дієсловах.


29
Контрольна робота. Дієслово. Тест.
Читання тексту мовчки.

30
Розбір дієслова як частини мови. Систематизація вивченого про дієслово.



Дієприкметник

31
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


32
Активні та пасивні дієприкметники.

33
Творення активних та пасивних дієприкметників.

34
РМ № 8. Письмовий докладний переказ тексту-роздуму в художньому стилі.


35
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення дієприкметникових зворотів.


36
Відмінювання дієприкметників.

37
Правопис голосних у закінченнях дієприкметників.

38
РМ № 9. Складання текстів-описів з уживанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів.


39
Безособові дієслівні форми на –но, -то. Уживання в мовленні безособових форм на –но, -то.


40
Контрольний диктант.
Перехід дієприкметників у прикметники та іменники.

41
РМ № 10. Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини.

42
РМ № 11. Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини.

43
Написання –н-  у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження.


44
Не з дієприкметниками.

45
Розбір дієприкметника як особливої форми дієслова.

46
Контрольна робота. Дієприкметник. Тест.

47
РМ № 12. Аналіз контрольного письмового переказу. Усний твір-опис зовнішності людини в художньому стилі.


48
РМ № 13. Повідомлення на лінгвістичну тему на основі систематизації знань.








ІІ семестр


Дієприслівник

49
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

50
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення.

51
Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому звороті  й одиничному дієприслівникові.

52
Не з дієприслівниками.

53
Дієприслівники й дієприслівникові звороти  в ролі другорядних членів речення . Розбір дієприслівника як особливої форми дієслова.


54
Правильне вживання дієприслівників у власному мовленні.
Самостійна робота.



Прислівник

55
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

56
Розряди прислівників (практично).

57
РМ № 14. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі.

58
Ступені порівняння прислівників.

59
Способи творення прислівників.

60
Букви –н- та –нн- у прислівниках.

61
РМ №15. Аналіз письмового твору-опису зовнішності людини за картиною в художньому стилі.

62
Не, ні з прислівниками.

63
И та і в кінці прислівників.

64-65
Написання прислівників через дефіс.


66-67
Написання прислівників разом та окремо.



68
Написання прислівникових сполучень типу раз у раз, з дня на день…

69
Прислівник у ролі головних і другорядних членів. Розбір прислівника як частини мови.

70
Контрольна робота. Прислівник. Тест.


Морфологія. Орфографія.
Службові частини мови

71
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні.

72
Непохідні й похідні прийменники.

73
РМ № 16.Особливості побудови опису процесу праці. Усний твір-опис процесу праці за власними спостереженнями (науковий стиль).

74
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс. Розбір прийменника як частини мови.

75
РМ № 17. Письмовий стислий переказ тексту з елементами  опису процесу праці в художньому стилі.

76
Особливості вживання деяких прийменників з іменниками. Прийменники синоніми як засіб милозвучності мови (в – у, з – із – зі).


77
РМ №18. Контрольний письмовий переказ тексту з елементами опису процесу праці в художньому стилі.

78
РМ №19. Контрольний письмовий переказ тексту з елементами опису процесу праці в художньому стилі.

79
Сполучник як службова частина мови. Сполучники сурядності й підрядності, їх види.

80
РМ № 20. Аналіз контрольного письмового переказу тексту з елементами опису процесу праці.

81-82
Правопис сполучників. Написання сполучників разом і окремо.


83
Сполучник як засіб зв’язку однорідних членів речення, частин складносурядного і складнопідрядного речення.

84
Контрольна робота. Прийменник. Сполучник. Тест.
Контрольне аудіювання тексту.

85
Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням.

86-87
Правопис часток. Написання часток –бо, -но, -то, -от, -таки.


88
Не, ні з різними частинами мови (узагальнення).

89
РМ № 21. Контрольний письмовий твір-опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі.

90
РМ № 22. Контрольний письмовий твір-опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі.
23.04
91
Частка у спонукальних та окличних реченнях. Розбір частки як частини мови.

92
Контрольний диктант.


93
РМ №23.Аналіз контрольного твору-опису процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі. Особливості побудови роздуму дискусійного характеру.


94
Вигук як особлива частина мови.

95
РМ № 24. Усний твір-роздум дискусійного характеру публіцистичного стилю.

96
РМ №25. Письмовий твір-оповідання за поданим сюжетом.

97
Правопис вигуків. Дефіс  у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.

98
РМ № 26. Замітка дискусійного характеру в газету в публіцистичному стилі.

99
Контрольна робота. Частка. Вигук. Тест.

100
Частини мови, їх значення, граматичні ознаки.

101
Найскладніші орфограми.

102
Основні правила правопису.

103
Основні правила правопису.

104
Використання частин мови в мовленні.

105
Підсумковий урок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий