Перший рівень
1. Як називаються слова, що вийшли з активного вжитку
?
а) загальновживані ; б) професійні ;
в) застарілі ; г) запозичені
.
2. Як називаються слова, якими користуються люди
певних професій ?
а) діалектні ; б)
загальновживані ;
в) професійні ; г) застарілі .
3. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості
?
а) професійні ; б) неологізми ;
в) запозичені ; г) діалектні .
4. Який словник тлумачить значення діалектних слів ?
а) енциклопедичний ; б) фразеологічний ;
в) словник іншомовних слів ; в) словник діалектних слів .
5. Вкажіть загальновживане слово .
а) здрейфити (злякатись) ; б) словник (сукупність слів) ;
в) жалива (кропива) ; в) плай (стежка) .
6. Виділіть професійне слово .
а) грім ; б)
внучка ;
в) артерія ;
г) ластівка ;
7. Знайдіть запозичене слово .
а) сім’я ; б)
брат ;
в) автобіографія ; г) життя .
8. Вкажіть діалектне слово .
а) сова (хижий нічний птах) ; б) сон (стан спокою організму) ;
в) сон (лікарська рослина) ; г) сон (соняшник) .
9. Позначте застаріле слово .
а) сантиметр ; б)
кілометр ;
в) миля ; г) метр .
10. Виділіть неологізм .
а) музика ; б)
мелодія ;
в) компакт-диск ; г) радіо .
11. Виділіть фразеологізм .
а) Баба Яга ; б)
золотий годинник ;
в) набрати
води ;
г) крізь землю провалитись .
12. Який фразеологізм означає “швидко бігти” ?
а)
зводити зі світу ;
б) гріти руки ;
в)
десятою дорогою обходити ; г) землі під ногами не чути .
Другий рівень
1. Запишіть речення. Підкресліть авторські неологізми
.
1. У ластівки – ластовенятко, в гаю у стежки – стеженятко.
У хмари в небі – хмаренятко,. В зорі над садом – зоренятко. 2.Одвересніло.
Сніг. Морози. 3. Збирають світлі ,
золоті меди веселок рилі та прозорі бджоли .
2.
Запишіть слова, поділивши їх на групи: а)
загальновживані; б) професійні; в) діалектні .
Земля, бульба,
октава, когут, рецепт,
вітер , легінь, шприц , підмет,
село, люстерко, зорі .
3.
Спишіть, вставляючи, де потрібно, пропущені букви .
Д...ректор,
в...з...т, ман...а, віл...а, ал...ея, субс...д...я, ін...єкц...я, миш...як,
д...ктор, ц...клон .
4. Запишіть слова парами так, щоб спочатку йшло
літературне слово, а потім – застарілий синонім.
Красило, отрок, острожник, обман, підліток, в’язень, барвник, злуда .
5.
Доповніть фразеологізми .
Покласти зуби
на . . . , вивести на чисту . . . , відкласти в довгий . . .
, десятою дорогою . . . .
6.
Поясніть значення фразеологізмів .
Лебедина пісня, покуштувати березової каші .
Комментариев нет:
Отправить комментарий